خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/13 - 13:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

آمریکا اصلی ترین مانع برای تشکیل دولت در عراق است

عضو کمیسیون امنیت مجلس تاکید کرد: آمریکا برای پیش برد اهدافش نیاز به بی ثباتی سیاسی در عراق دارد و به همین دلیل اصلی ترین مانع برای تشکیل دولت در عراق است.

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد: آمریکایی ها در حال تحرکات گسترده نظامی و سیاسی در عراق و تجهیز پایگاه های خود هستند و تنها بی ثباتی در این کشور چنین فرصتی را در اختیار آنها قرار می دهد.



وی افزود: عدم موفقیت افراد مختلفی که توسط رئیس جمهور عراق و با همراهی مجلس برای تشکیل دولت معرفی شدند آمریکایی ها را بیشتر از هر دولت دیگری خوشحال کرده و تجربه نشان داده در همه کشورهایی که به نوعی توسط کشورهای خارجی مورد هجوم و یا اشغال قرار گرفته تا وقتی منافع متخاصم تامین نشود دولت مستقل تشکیل نمی شود.



نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در عراق تحولات سیاسی در مجلس این کشور و در سایر ارکان سیاسی به شکلی پیش رفت که می توان پیش بینی کرد با این شرایط تشکیل دولت منافع اشغال گران را تضمین نمی کند و حداقل تا ضمانی که آمریکایی ها استحکامات نظامی خود را در پایگاه های عراق مستقر نکنند تشکیل دولت با موانع زیادی همراه است.



وی در پایان گفت: از سال 1990 و از زمانی که گزینه نظامی علیه عراق روی میز آمریکایی ها قرار گرفت هیچ رویدادی نظیر حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد موضع آمریکا را در این کشور تضعیف نکرد و به همین دلیل است که آمریکا به دنبال تقویت سپر دفاعی خود در برابر ایران در عراق است./



پایان پیام

  • کد خبر : 297280
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار